понеделник, 7 декември 2015 г.

Ферари - Райнер Шлегелмилх, Хартмут Лебринк

 Рейтинг:

  Каня се да напиша това ревю от повече от седмица. Въобще не бях планирала да си купувам тази книга, но след като видях, че през Ноември е само на 15лв в Хеликона, при положение, че струва 45, не можах да се сдържа. Тази ѝ цена бе доста по-достъпна от истинската и това ме накара да я поискам, защото аз обичам Ферари и много исках да имам тази книга.

  „Любовта към "Ферари" е любов за цял живот - веднъж омагьосан от мощността, скоростта и чара, стоящи зад емблемата с изправения на задните си крака кон, оставаш пленен завинаги.“

  Това изречение накратко обобщава всичко. Още от малка харесвам спортните автомобили Ферари и продължавам да ги харесвам до ден днешен. Аз не просто харесвам Ферари, аз обожавам тези коли. Това, което цитирах от резюмето на книгата напълно важи за мен. Аз съм омагьосана от тези автомобили още от дете дори тогава да не бях напълно наясно какви са, просто знаех, че ги харесвам и че това е моята кола-мечта. Дори си спомням, че за една Коледа ми купиха една червена количка без таван, която не бе точно с дистанционно управление, защото се включваше с един бутон и тръгваше сама - имаше звук, фаровете ѝ светеха, спираше от време на време отваряйки вратите си и багажника и много си я харесвах. По-късно ми купиха с ама наистина дистанционно управление, розова, но с таван, но не беше Ферари, за жалост.
  Корицата е напълно в духа на Ферари - емблематичния червен цвят, сребристото конче изправено на задните си крака... Аз съм рисувала знака на Ферари(този и черния на жълтата емблема) преди години, не много красиво, но все пак напълно достоверен кон. В анотацията на книгата пише, че е с меки корици, но ако това е меко, не знам какви са твърдите. Цялата книга тежи килограм и половина(ужасно тежка е, наистина) и е главно заради кориците и твърдите гланцирани страници, което я прави досущ като енциклопедия за тези автомобили.
  Самата книга, както казах, е една голяма енциклопедия от 400 страници представяща историята на тези автомобили от създаването им до наши дни, като само началото е общата, основна история, а от там нататък започват различните модели Ферари. Навярно не всички, защото са твърде много, но не са и малко на брой. Любимото ми си остава Ферари Калифорния, защото е разкошно! Основния създател на Ферари се казва Енцо Ферари, на който е кръстен и един от моделите на марката, роден на 18 февруари 1898г. точно сто години преди мен. Споделяме една и съща зодия, което ме кара да се чувствам страхотно, защото на практика дни ни делят от това да сме напълно родени на една дата. В Модена, Италия се ражда една мечта превърната в реалност.
  Като цяло тази книга е книга за ценители, почитатели на автомобилите и по-специално на тези от марката Ферари. Те комбинират стил, скорост и престиж в едно. След прочитането ѝ, общо взето в главата ми имаше само 8-литрови двигатели V8, конски сили и км/ч. Не казвам, че е задължително трябва да се прочете, все пак цената й не е чак толкова достъпна и именно затова си я взех когато бе на промоция. Но все пак ако някой е почитател на Ферари, това е истинско бижу в колекцията! 

  "If you can dream it, you can do it."
   - Enzo Ferrari 

Няма коментари:

Публикуване на коментар