неделя, 6 декември 2015 г.

Ключът на Блекторн - Кевин Сендс

Рейтинг:

  Като цяло е лека за четене и не натоварва. Размерът ѝ е много подходящ за едно по-леко четиво, от което имах нужда след дебелите книги, които прочетох тези дни. Когато видях резюмето в сайта на издателство Егмонт веднага ме заинтригува и сметнах, че ще си струва да я прочета. Е, оказах се права.
  Корицата е различна от оригиналната, което ме изненада. Змията никак не ми е от любимите неща, защото имам фобия от змиите, но успях да се абстрахирам от този факт докато четях. Тази специално изобразява уроборос - змия, захапала опашката си. В средата е представена Слънчевата система във вида, в който е била позната на хората през конкретната епоха. Тя също има и много общо със съдържанието на самата книга.
  Така и не разбрах дали това ще бъде поредица, но би било интересно ако е. Действието се развива през 17 век - 1665 година, за да сме точни. Това ме наведе на мисълта, че ако има продължение трябва да се стигне и до 1666 година, а тогава е станал Големият пожар в Лондон. В края също се загатва и приближаващата чумна епидемия. Благодарение на пожара е спряна, но три четвърти от Лондон е унищожен. Точно заради това би ми било интересно да видя как авторът ще представи това така мрачно събитие в английската история, което хората по онова време са обвързвали с дяволското число в годината - 666.
  Книгата се разказва от първо лице от името на главния герой Кристофър Роу - четиринадесетгодишно момче, чирак на майстор Блекторн. Той помага и върши всичката работа смесвайки разни съставки за различните лекове, които желаят клиентите. Привидно всичко е... нормално. Ала мистериозно биват убити други аптекари от Гилдията, дори и Блекторн. С това събитие настъпва и завръзката. Той му оставя тайно послание в сметководния тефтер. Кристофър е решен да го разшифрова и да открие убийците на неговия майстор.
  Наистина не знаех какво да очаквам докато четях и затова любопитството ми да продължавам да чета. Из книгата е пълно със знаци, които за мен бяха много интересни и истински обект на вниманието ми. Когато се включи и алхимията се заинтригувах още повече. Тази сфера на науката е една от най-вълнуващите и загадъчни, според мен, и с това книгата ми се стори още по-увлекателна. Харесва ми начинът на писане на автора и останах доволна от прочетеното.
  Ключът на Блекторн е загадъчна, увлекателна и приятна книга. В себе си крие много тайни, коя от коя по-голяма от предходната. Останах впечатлена от всички тайни механизми и хрумвания, които са гениални. Книгата е интересна и за почитатели на историческите загадки е подходящо четиво.
  Благодаря на издателство Егмонт за предоставената възможност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар