неделя, 29 май 2016 г.

A To Z Bookish Survey

Видях този таг най-напред в един френски блог, но предпочетох да го намеря на английски, за да няма неясни неща в заглавието и т.н. Все пак не всички знаят френски. Английския вариант на тага взех от The Perpetual Page-Turner, а френския от тук - La bouquineuse. Понеже азбуката е латинска, много и е вероятно да не съвпадат всички думи с българския превод и азбуката, направих един междинен вариант.

A като Author: Автор, от който имаш най-много книги.

 Мисля, че Касандра Клеър, защото общо от всички поредици с ловците на сенки имам 11 книги. Но когато събера всички от Братството на черния кинжал, ще имам повече от Дж. Р. Уорд.

B като Best: Най-доброто продължение някога.

Героите на Олимп е съвършеното продължение на Пърси Джаксън и боговете на Олимп.

C като Currently reading: Коя книга четеш в момента?

В момента се каня да започна да чета Стъкленият меч от Виктория Айвярд.

D като Drink of Choice While Reading: Коя е любимата ти напитка докато четеш?

Обикновено докато чета не ям и не пия нищо, но ако ожаднея пия вода.

E като E-reader or Physical Book?: Предпочиташ да четеш книжни книги или електронни книги?

Определено книжни е за предпочитане, но моите средства за книги са ограничени и в този случай е-книгите са най-добрата ми възможност.

F като Fiction: С кой герой от книга би излизал/а в гимназията?

Понеже в този период трябва да е някой на тази възраст, избирам Джейс от Реликвите на смъртните. Определено ще е най-страхотното гадже на света.

G като Glad you gave this book a chance: На коя книга си доволен/а, че си ѝ дал/а шанс?

Алена кралица както и Оковите на миналото. Това са две книги от поредици, които не вярвах, че толкова много мога да харесам. Добре, че им дадох шанс.

H като Hidden Jem Book: Коя книга за теб е като истинско бижу?

Доста мислих над този въпрос. Много харесвам Граф Монте Кристо, това ми е една от най-любимите книги и ужасно много ми хареса.

I като Important: Важен момент в живота ти на читател.

Като реших да прочета всички книги от Братството на черния кинжал след като вече имах едната и се запалих по поредицата.

J като Just finished: Книга, която току-що си приключил/а.

Последно прочетох Смъртоносна пустош от Щефани Рос.

K като Kinds of Books You Won’t Read: Какви литературни жанрове не четеш?

Не чета и не възнамерявам да чета поезия и драматургия. Тези жанрове не са мой тип. Също не харесвам неща с роботи, зомбита и съм доста песимистична към научната фантастика.

L като Longest Book You’ve Read: Коя е най-дългата книга, която си чела?

Граф Монте Кристо и Клетниците са все по 1400 страници и не помня да съм чела нещо по-дълго от тях.

M като Major Book Hangover Because Of: Коя книга ти е дала усещане за свръх доза?

Помня, че много ми хареса Двор от рози и бодли и изобщо не преувеличих в хвалебствията си тогава, защото направо се бях влюбила в нея.

N като Number of Bookcase You Own: Колко библиотеки за книги имаш?

Имам общо 5 рафта, но те далеч не са много или пък са големи, защото нямам абсолютно никакво място за книги.

O като One Book You Might Have Read Multiple Times: Има ли книга, която си чел/а повече от веднъж?

Аз не препрочитам книги, но неведнъж съм отваряла Пробудена любов, за да препрочета нещо от нея. Така че ако препрочитах някоя книга би била тази.

P като Preferred Place To Read: Къде обичаш да четеш?

Обичам да чета на дивана, особено в единия край, за да се облягам на ръкохватката.

Q като Quote that inspires you/give you all the feels from a book you’ve read: Цитат от книга, който те вдъхновява?

„На този свят няма нито щастие, нито нещастие, има само сравняване между едно състояние и друго.“ - Граф Монте Кристо, Александър Дюма
Този цитат се е запаметил в ума ми и наистина ми навява много емоции.

R като Reading Regret: За какво съжаляваш като читател?

Че не дадох по-рано шанс на Двор от рози и бодли. Та тя излезе януари, а аз не я харесах по неоснователни причини и я прочетох чак април! Също и Алена кралица, която отсъдих много тесногръдо понеже не бях чела книги от първо лице и заради това не исках на я прочета.

S като Series You Started And Need To Finish(all books are out in series): Коя завършена поредица искаш да прочетеш до края?

Това условие да е завършена наистина ме затрудни. Повечето поредици, които съм чела не са завършени и не се сещам за някоя, която да е. А да, поредицата, по която се запалих сега е завършена, но Егмонт са в процес на издаването ѝ - Дьо Грас. Страхотна е и много ми харесва.

T като Three of Your All-Time Favorite Books: Кажи твоите три най-любими книги.

 Само три?! В условието никъде не пише, че не може да са поредици, така че...

1. Братството на черния кинжал - Дж. Р. Уорд
2. Реликвите на смъртните - Касандра Клеър
3. Изборът - Кийра Кас

U като Unapologetic Fangirl for: Непростим фен на...

Фентъзи и трилър. Има много книги, които бих изброила, но тези две понятия обобщават всичко.

V като Very Excited For This Release More Than All The Others: Коя е книгата, чието излизане очакваш с нетърпение?

Хм, очаквах Двор от мъгла и ярост, но тя току-що излезе, така че... не знам. Повечето книги, които очаквам още не са написани, така че е трудно да се каже кои.

W като Worst Bookish Habit: Кой е най-лошият ти книжен навик?

Когато чета една книга не мога да се стърпя докато не я прочета колкото се може по-скоро. Може би това е моят най-лош навик, защото мога да прочета една книга дори за ден. Една книга много трудно се задържа за по-дълго в мен, просто чета наистина бързо и съм много нетърпелива.

X като X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book: Посочи 27 книга на най-горния ти рафт започвайки от ляво надясно.

Това е трудно тъй като библиотеката ми не е пред мен. Но ще се опитам. Ако правилно съм си спомнила, точно на това място се намира Гондолата на времето.

Y като Your Latest Book Purchase: Коя е последната книга, която си купи?

Сега си поръчах Пробудена любов тъй като най-сетне я има налична след допълнителния тираж на издателство Ибис.

Z като ZZZ-snatcher book (Last Book That Take You WAY Late): Коя е последната книга, която те е държала буден/а до късно?

В случая е да съм чела до късно. Отдавна не съм чела чак толкова до късно, но докато четох Смъртоносна пустош едната вечер стана малко късничко.

Тагвам: ЮлиParis love и Памела.
Currently Reading:
Currently Reading:
Currently Reading:

Няма коментари:

Публикуване на коментар