събота, 19 декември 2015 г.

Свещената крипта - Анди Макдермът

 КНИГА ШЕСТА ОТ ПОРЕДИЦАТА „НИНА УАЙЛД И ЕДИ ЧЕЙС“

Рейтинг:

  Още една книга за приключенията на Нина Уайлд и Еди Чейс. Тези двама герои са просто феноменални. Чак сега се сетих с кои други двама герои правя аналогия - Уил Пайпър и Нанси(Библиотеката на мъртвите), тази трилогия от трилъри е по-различна от тази, но все пак имат общо помежду си, а Уил и Еди определено споделят едно и също чувство за хумор. Но Еди е доста по-цапнат в устата.
  Корицата е доста хубава и особено много ми харесва шрифта на заглавието. Всъщност както и предходната, тази корица си е оригиналната, но с надписи на български. Но несъмнено се е получило много добре.
Тук загадката е свързана с Индия и тяхната религия. Никак не ми допадат множеството им странни божества. В гръцката митология поне са нормални, за разлика от тук - например Кали има цели 10 ръце! Не, никак не харесвам източните религии - будизъм, индуизъм и прочие. Точно тези политеистични религии не мога да възприема. В книгата главна роля играе най-важния от боговете, Шива. Тук отново има побъркани богаташи с радикални идеи, които искат да открият ведите на Шива. Това са някакви писания, негови думи буквално, не мога да обясня думата, защото и на мен не ми е ясна, очевидно е нещо индийско. Те изкуствено искат да прекратят Кали-юга, последната четвърта юга от югите, периоди от време като всяка е различна. Тази епоха например е на погром и разруха, а Сета-юга е съвършената, „златна епоха“ и те искат да отидат точно в нея. Смятам възгледите им за твърде фанатични и да бъдат обяснявани с вяра още повече те да се наричат истински вярващи и служещи на „господаря Шива“ е абсурдно. Нима вярата е обяснение за предизвикване на масови конфликти? На всичкото отгоре крадат произведения на изкуството, които да се „запазят след апокалипсиса“.
  Много е гадно, че винаги умира някакъв герой, който е добър и не го е заслужавал. Винаги има такъв от това ми става кофти, защото съм си представяла съвсем други неща и съм имала някакви очаквания все пак...
  Книгата е интересна и има доста нови неща, за които аз не знаех, защото както казах, не съм особено голям почитател на индийската култура.

Няма коментари:

Публикуване на коментар