четвъртък, 3 декември 2015 г.

Пророчеството от Валхала - Анди Макдермът

 КНИГА ДЕВЕТА ОТ ПОРЕДИЦАТА „НИНА УАЙЛД И ЕДИ ЧЕЙС“

Рейтинг:

  Никога преди не съм проявявала интерес към скандинавската митология, винаги съм предпочитала старогръцката, но тази книга успя да промени мнението ми и скандинавската дори ми се стори интересна. Имената са малко по-странни и трудни за произнасяне, но като качество не отстъпва, на която и друга митология. Знаех някои неща относно викингите и божествата, но с тази книга успях да си обогатя още повече общата култура. Несъмнено е една от най-интересните книги, които съм чела!
  Искрено се възхищавам на дизайнерите, които правят тези невероятни корици. Наистина съм поразена от всички илюстрации, които съм виждала по книгите, издавани от Ибис. В горната част е севера, където се развива действието в настоящето, а долната - джунглата, където е действието от миналото.
Казах две действия, защото от началото започват да се редуват главите в наши дни където се намират сега героите и преди осем години във Виетнам. Авторът много умело редува двете действия създавайки още една сюжетна линия. Така читателят се озовава в две коренно различни истории, които са взаимно свързани. Те напълно сходно се развиват и никоя не изпреварва другата с разкритията си.  Което от своята страна ме караше през цялото време да искам да разбера ту какво ще стане на едното място, ту на другото. Анди Макдермът се е справил чудесно със замисълът си и страшно одобрявам идеята му за синхронните истории. можеше просто да започне с миналото, да го довърши и да премине в настоящето, но не го е сторил.
  Еди Чейс е най-забавният и харизматичен герой, който съм срещала. Както сама бях казала, той е цапнат в устата при това доста. Смях се от сърце неведнъж докато четох книгата, особено в началото. Добре, че я четох само вкъщи, защото щях да предизвикам твърде голямо внимание ако я бях взела някъде навън с мен. Много е жалко, че той не е истински, защото аз с радост бих искала да имам приятел като него - забавен е, казва каквото мисли и е като магнит за неприятности. Последното май не е особено хубаво, но пък е интересно да има малко разнообразие в сивото ежедневие. Еди определено е от любимите ми персонажи въобще, защото с него няма как да скучаеш.
  В тази книга, съдейки и по заглавието, героите се опитват да намерят митичната зала на Валхала. В търсенето са замесени американци и руснаци, като всички опитват да намерят една опустошителна субстанция, която може да бъде използвана като опасно оръжие или да бъде унищожена завинаги. Тя играе важна роля сред скандинавските митове оставени от викингите преди хилядолетие. Както и в книгата е казано, митовете и легендите наистина може да са действително съществували събития и места, които просто са хиперболизирани от хората, които не са могли да си обяснят случващото се по друг начин. Например Троя и Троянската война, те са съществували, но не е имало боговете и останалите неща от Омировата Илиада. Така е и тук - викингите са оприличавали това, което виждат на своите митични същества, като веществото, което са смятали за отровата на змията. Подкрепям тази авторова теза, защото има много логика в нея и нищо чудно да се окаже истинна.
  Пророчеството от Валхала е много интересна книга и я четох с огромно желание и интерес. Поради липсата на повече свободно време я четох няколко дни само когато можех, с което си пробуждах още повече интереса да разбера какво ще се случи. Наистина е страхотна и ужасно заинтригуваща, започнеш ли я веднъж трудно може да я оставиш.
  Благодаря на издателство Ибис за предоставената възможност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар