четвъртък, 18 февруари 2016 г.

Шестото клеймо - Дан Браун

 КНИГА ПЪРВА ОТ ПОРЕДИЦАТА „РОБЪРТ ЛАНГДЪН“

Рейтинг:

  Бях прекъснала за известно време с четенето(всъщност и всичко останало, пак бях в едно ужасно летаргично състояние) и най-сетне реших, че трябва да прочета нещо и реших това да е Шестото клеймо. Останах озадачена защо книгата е преведена така щом оригиналното заглавие гласи Ангели и демони, дори филма е преведен така, но не и книгата. Не съм сигурна кое от двете повече ми харесва, но ако трябва да съм честна, по-загадъчно звучи българското, защото те подтиква да прочетеш, а в ангелите и демоните няма нищо неясно. Разбрах за тази книга когато потърсих Шифърът на Леонардо понеже ми стана интересно за какво става въпрос и тогава установих от Goodreads, че това е поредица. Бях забравила какво е да четеш хубав трилър. Това всъщност не е първата книга от серията „Кралете на трилъра“ на издателство Бард, която чета.
  В тази първа книга става дума за илюминатите, а честно казано аз нищо не знаех за тях. Единствено бях виждала разни неща из интернет и клипчета в Youtube, които нямам желание да гледам, защото са пълни глупости, далеч от оригиналната, същинската идея. Истинските илюминати са създадени през Средновековието и те са представлявали просто група учени, които са се събирали тайно, за да обсъждат на спокойствие всички забранени от Църквата теми. С течение на времето това се е променило и са приели други хора сред обкръжението си. В същото време са били гонени и преследвани от Църквата. Това е било една древна вражда на науката и религията. Честно казано да вникна толкова дълбоко в смисъла на едно нещо ми харесва повече, от колкото да се доверя сляпо на бръщолевенето на хората.
  По някаква странна ирония, главният герой е професор, който вече на четиридесет и вече за четвърти път ми се случва да чета за герой, който е на средна възраст. Но не мога да отрека, че Робърт Лангдън е много добър в специалността си - преподавател по изкуствата и религията. Той далеч не предполага в какво ще бъде въвлечен докато не получава едно странно обаждане. Не знаех какво да очаквам от книгата, нито имах представа какво са илюминатите, нито от какъв мащаб е всичко това. Но останах впечатлена от съвършената симетричност на всички обекти, двойствеността на нещата според илюминатските представи и съвършеното изписване на няколко надписа и че действително могат да се разчетат по два начина.
  Признава си, че по едно време аз самата бях шокирана от жестокостта на убийствата в книгата. Дори жигосването в един момент ми се стори най-лекото от всичко. Щом аз съм се ужасила, а принципно аз си падам по извратените неща, явно наистина убийствата са биле крайни. Но въпреки всичко интересът ми не спря да се повишава и знаех, че трябва да прочета тази книга. Наистина е интересна и за пореден път оставах крайно впечатлена от мистерията, напрежението и постоянното вълнение, в които може да те държи един хубав трилър. А Шестоко клеймо определено е много добър трилър.

Няма коментари:

Публикуване на коментар