четвъртък, 7 април 2016 г.

TMI vs TID Tag

Видях този таг от Илияна, но още не бях прочела шестата книга и го оставих за по-нататък. Прочетох Град на небесен огън едва преди няколко дни, но нямах търпение да направя този таг понеже това е една от най-любимите ми поредици.


1. Любима главна героиня: Теса или Клеъри?

Това е наистина труден въпрос и усещам, че и останалите няма да са ми лесни. Възхищавам се и на двете им, а и те имат доста общо помежду си. Най-напред миналото им - и двете нямаха представа за произхода си, но Клеъри поне живееше с майка си, която е напълно наясно какви са, докато Теса научава каква е съвсем неочаквано; изправят се срещу жестоки врагове, които не се спират пред нищо и разбира се, влюбват се в представител от рода Херондейл. Но Теса мъничко ми допада малко повече, защото Клеъри си беше дете когато разбра каква е и при нея всичко протече малко по-бавно.

2. Любим Херондейл: Уил или Джейс?

Този въпрос е невъзможен. Няма как да избера между двама герои, които не просто харесвам, а направо обожавам. Уил си е... Уил. Той е харизматичен, дързък, чаровен, което е и Джейс. Просто колкото и да се опитвам да ги различа, единствено по външен вид бих открила разлики, но ги харесвам всичките, защото това ги прави, които са.

3. Любим любовен триъгълник: Саймън/Клеъри/Джейс или Уил/Теса/Джем?

Мразя любовните триъгълници, защото най-често се случва и двете момчета да ми харесват и самият факт, че героинята трябва, а не може да избере ме дразни. Затова бих си променила въпроса на кой ме дразни повече. Клеъри, за разлика от Теса, не обича Саймън, не и по този начин. Те са най-добри приятели, но не и нещо повече. Докато Теса обича и Уил, и Джем, което означава, че мен ужасно ме дразнеше това и преведено от моя език означава, че ми е любим.


4. По-добър злодей: Себастиян или Магистърът?

Себастиян беше зъл заради демонското у себе си, нямаше как самият той да го предотврати, защото баща му го е направил такъв. Магистърът обаче си беше зъл от началото до края и нито веднъж не изпита угризения за действията си, а и неговите адски устройства... Не че Себастиян изпитваше угризения, но накрая... наистина ми стана гадно за него и ми се щеше да не свършва така, не го заслужаваше. Не заслужаваше да определят какъв да бъде още преди да се е родил.

5. По-добра армия: Демони или Автоматони?

Автоматоните са... неживи създания, те не са нормални. Не казвам, че демоните са най-нормалното нещо, но те са живи същества, истински... Всичко, което е против природата е извън кръга на приемливото. Автоматоните си имат програмирано нещо и правят това, което им е казано, а демоните все пак могат да разсъждават и е по-логично да са по-добра армия, а и ловците на сенки са създадени да убиват тях, нали така?


6. По-добра първа книга: "Град от кости" или "Ангел с часовников механизъм"?

Мина толкова време от както четох и двете книги... Мисля, че Ангел с часовников механизъм ми беше малко по-интересна. Там някак мистерията бе по-голяма, защото всичко започна внезапно с отвличането на Теса, откриването ѝ от Уил, отиването в института... Бях наясно за Град от кости още преди да я започна заради филма и именно заради това помня повече неща от обикновено. Да, беше си доста интересна и наистина харесвам и двете ужасно много.

 7. По-добра второстепенна героиня: Изабел Лайтууд или Сесили Херондейл?

Тук нямам колебания - Изабел. Сесили си я спомням главно от последната книга, Принцеса с часовников механизъм, а Изабел в Реликвите на смъртните бе постоянен герой, а и тя е един силен женски персонаж, който ми допадна от самото начало. Много ми харесва нейната черна коса и камшикът - самият начин, по който може да откъсне всичко с него е изумителен.

8. Кой е по-добър: Нюйоркският или Лондонският институт?

Принципно и двата института са добри и няма някакъв конкретен критерий, по който да ги оценявам. Но може би Лондонския ми допада малко повече, може би защото ужасно много харесвам Лондон, но и нещо в него ме привлече от самото начало, не мога да обясня какво, но знам, че винаги ще изпитвам нещо повече към него, от колкото към останалите институти.


9. По-добра последна книга: "Град на небесен огън" или "Принцеса с часовников механизъм"?

О, това е ужасно труден въпрос. Град на небесен огън имаше много хубав, удовлетворяващ и прекрасен завършек и успя да ме докосне. Не че Принцесата не го направи, дори твърде добре, защото се разплаках накрая и точно заради това предпочитам повече финала на Реликвите.

10. По-добър епилог: "Град на небесен огън" или "Принцеса с часовников механизъм"?

Навярно ще дублирам отговора си с предходния въпрос, но Град на небесен огън имаше някак по-приятен завършек, който не ме накара да плача и ме остави доволна от начина, по който всичко свърши. Е, имах някои и други планове за Клеъри и Джейс, но те просто са все още твърде малки. За сметка на това, Теса и Уил ги пресъздадоха прекалено добре, защото животът им беше показан направо на лента до... края. А срещата на Теса и Джем... беше хубава, но аз винаги бях предпочитала Уил и ми беше гадно, че него го няма.


Тагвам: Юли, Yoanna M. и Юлия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар