петък, 29 юли 2016 г.

Орденът на асасините: Ренесанс - Оливър Боудън

 КНИГА ПЪРВА ОТ ПОРЕДИЦАТА „ОРДЕНЪТ НА АСАСИНИТЕ“

Рейтинг:

  Не бях сигурна какво да очаквам от тази книга или да кажа по право поредица. Всъщност нямах си и на идея каква може да е тази игра, на която са базирани книги и скоро ще има и филм както видях в официалния сайт. Всъщност се оказа интересно и на мен ми допадна.
  Корицата на всяка книга е оригиналната, но това ме радва повече, защото са просто уникални! Едновременно съдържат оригиналния си произход от играта, но и една нова нотка застанала върху книга.
  Интересна идея на автора да напише поредица базирана на компютърна игра. Признавам си обаче, че точно тази игра бих играла при това с удоволствие. А за човек, който не играе игри и е доста скептично настроен към тях, това означава много.
  Главния герой, Ецио Аудиторе, е буен младеж, чиято кръв кипи и банковите дела на баща му изобщо не го влекат ала изглежда, че той ще наследи семейния бизнес. Докато не обвиняват несправедливо семейството му и баща му и братята му са екзекутирани, а той се зарича да отмъсти. Може би казах твърде много или пък не, защото това е едва началото и има още много, а краят е далеч. Действието се развива във Флоренция, поне първоначално, още един от градовете, които със сигурност искам да посетя в Италия. Не знам каква е тази мания по Италия, която развих, но вече със сигурност съм прочела дузина книги, чието действие са развива там. Младият Ецио е принуден да напусне родното място с майка си и сестра си, отивайки при чичо си. Но там открива нещо повече от укритие.
  Чела съм и други книги с асасини и съм наясно какъв смисъл има понятието в литературата и точно това ми допада. Убиец. По-точно наемен убиец. Ецио е изпълнен с желание за отмъщение и му се удава идеалната възможност за това. Той става част от Ордена на асасините и се изправя срещу тамплиерите, заклетия и отдавнашен враг на асасините. Като цяло действието в книгата е доста всеобхватно и може би всичко става твърде бързо. Все пак сбити двадесет години между едни 328 страници(как е възможно да са толкова малко на български като оригиналните са 516, тази книга да не е формат А3?!). И точно това беше гадното, защото някъде можеше и да е по-подробно с повече описания, но... и така си е добре. Само че с изминаването на тези години и някак да наблюдавам съзряването и вече остаряването на Ецио... това вече беше гадно.
  Ецио е много привлекателен, спор няма. Има сивосини очи и тъмна коса, много ми допадна униформата му на асасин, особено спусната качулка, не знам какво намирам в нея, но ми допада как осигурява известно прикритие. Останах впечатлена как се промъква незабелязано навсякъде особено катерейки се по сгради и ходейки по покривите. Асасин може и да има значение на наемен убиец, но тук те не убиват, защото им е платено да убият някого. Те убиват тези, които са извършили престъпно дело, които всъщност са тамлиерите, защото те са истинското зло и те вършат всякакви подмолни действия за власт и пари.
  Смятам, че книгата е интересна и на мен ми хареса. Доста се чудих докато четох като се случи всичкото това в книгата и цял един епос приключих, какво ли следва след това, но с резюмето на втората книга, Братството, си дадох отговорите на всички въпроси. Определено действието в книгата се развива точно по време на Италианския ренесанс - общоизвестен е фактът, че Ренесансът започва най-напред в Италия през XIV-XV век. Първата книга, Ренесанс ми хареса и смятам, че и другите ще са интригуващи затова мисля да ги прочета.
„Ще отмъстя на онези, които предадоха семейството ми.
Аз съм Ецио Аудиторе. Аз съм асасин…“

Няма коментари:

Публикуване на коментар