петък, 26 август 2016 г.

Шифърът на Камелот - Сам Крайстър

Рейтинг:

  Чудех се какво да прочета и в крайна сметка се спрях на тази книга. Имам натрупани разни трилъри и може би ще чета това до края на Август или пък някой от съвременните любовни романи, които имам. Винаги съм харесвала легендите за крал Артур, но когато опитах да прочета книгата... отказах се на петнайстата страница. Не ми беше толкова интересна, колкото това, което съм чувала за крал Артур.
  Корицата е много хубава, харесвам точно този нюанс зелено, защото не е тревисто, а е пречупено със сини оттенъци и това е яко.
  Не беше точно като трилърите, които преди съм чела, но пак беше интересно. Загадката си я имаше и бе забулена доста време в тайна докато се разкрие истината. Хареса ми как книгата е разделена на много глави и две последователни почти няма, а постоянно представят други места и гледни точки(тоест отразява събитията на различните места).
  Мици Фалън току-що се е преместила в Сан Франциско да работи в отдела за исторически, религиозни и необясними престъпления във ФБР. Тя е добър детектив и полицай, изпълнява си съвестно и стриктно задълженията, но животът ѝ е изпълнен с доста проблеми. Най-вече с бившия ѝ мъж, който се оказва пълен кретен. Много ми хареса също, че има две дъщери - близначки. Като малка бях обсебена от идеята като порасна да имам близначки, харесваше ми и още ми харесва, но не мисля, че това зависи от мен така, че до тогава има време.
  Романът е преизпълнен с най-различни герои, но повечето не се задържат много. Най-много ме беше яд за Ирландеца - полицай от Ню Йорк, с който Мици работи за кратко. Беше добър като човек и в професията си, но преди години в един от случаите си открива нещо, което е по-бруталното, от колкото някой може да си представи.
  Сър Оуен Гуин е точното олицетворение на крал Артур. Той е добър и доблестен човек, бори се за справедливостта и правотата и при него целта наистина би оправдала средствата. Както прочетох в началото за книгата, наистина са преплетени най-различни конспекти на историите и легендите за крал Артур, Рицарите на кръглата маса, Авалон и всичко останало. Би било невероятно ако таен Орден продължава родовете на рицарите и поддържа истината жива. Още повече ако те самите са тази истина.
  Книгата е изпълнена с убийства, мистерия, трилър, криминале и много история. Действието се преминава от Сан Франциско до Ню Йорк, а после до Великобритания където Мици се озовава в Лондон и Уелс. Наистина обожавам Великобритания, това е невероятно място и е изпълнено с толкова много история! Определено Шифърът на Камелот е изпълнен с екшън от началото до края, но може би очаквах нещо като... Шифърът на Леонардо от Дан Браун. Може би заради заглавието или пък резюмето ми се стори много интригуващо, но очаквах вълнуващ трилър, който да ме държи на нокти до последно, а самия факт, че четох книгата два дни и бяха супер lazy говори много...
  Миналото лято излъчиха сериала Камелот и го гледах най-вече, защото участваше Джейми Кембъл Бауър(а аз го харесвам, много) в главната роля на крал Артур. Сериала е хубав, но е спрян след десети епизод и така и не е продължен с втори сезон, за жалост. А щеше да става много по-интересно. Но всичко е наистина страхотно направено и Джейми е идеален за ролята, защото отговаря по външност и кой да знае, има благороднически корени(остава да е потомък на истинския крал Артур :д). Не можах да се сдържа да не вмъкна негови снимки в ревюто, обикновено не правя така, защото смятам, че е излишно и трябва да се центрира на текста, а не на картинки и снимки, но този път реших да направя изключение. По темата е и ми харесват и двете - и книгата, и сериала.

Няма коментари:

Публикуване на коментар