вторник, 4 октомври 2016 г.

NY Times By The Book Tag


Бях тагната от RoseRed's world и много благодаря, за което. Не ми остана време да го направя по-рано, защото четях една доста дълга книга, а имах достатъчно публикации различни от ревюта и предпочетох да го оставя за по-нататък.

1. Коя книга е на нощното ти шкафче?

Нямам книги на нощното си шкафче, всъщност. Обичам да имам нещо като украса по тях, разни дребни неща като сувенири или нещо такова и като цяло за книга там няма място. Обикновено тези, които ги чета си ги държа на масата в хола, а останалите са на рафтовете по местата си.

2. Коя беше последната наистина добра книга, която прочете?

С радост мога да заявя, че това беше Игра на тронове. Вече разбирам защо толкова много хора харесват поредицата и ги подкрепям - уникална е и си заслужава напълно! Но предварително трябва да се подготвиш за нещо дълго и сериозно, не е леко четиво особено в оригинал.


3. Ако можеше да се срещнеш с един автор – мъртъв или жив, кой би бил той? Какво би искал да знаеш?

Ох, труден избор. Може би Касандра Клеър, защото обожавам поредицата или по-скоро поредиците ѝ за ловците на сенки и ще ми е страшно приятно да се запозная с нея. Или пък Дж. Р. Уорд, защото обожавам Братството на черния кинжал и много бих искала да се познавам човек като нея, защото ми харесва като личност и като човек. Или Сара Дж. Маас, защото Стъкленият трон и Двор от рози и бодли... това са уникални поредици и много бих искала да видя човекът, стоящ зад тях и да разбера как са ѝ дошли идеите за всичко това.

4. Кои книги на рафта ти може да ни изненадат?

Първо да си помисля какви книги имам, защото не са при мен. Ами като цяло в една част от секцията ни има стари книга - включително български и чуждестранни, например Под игото, Железният светилник, Клетниците и други, чийто заглавия не помня. Имаме и златната колекция на 20 век от в. Труд, лично аз държа на хубаво място една детска книга - Феите на цветята, защото е страшно красива и луксозна. Има твърди корици, цветни илюстрации и листи, които са и плътни и отстрани е като златна, истинско бижу в моята колекция бих казала.

5. Как организираш своята библиотека?

По свободно място. Като цяло слагам книги където ми е възможно, защото нямам особено място и където открия ново го запълвам. Е, също и се старая поредиците да са заедно, както и по цветове, имам склонност към перфекционизъм за някои неща.

 6. Коя е книгата, която си имал намерение да прочетеш, но още не си? Чувстваш ли се неудобно, че все още не си прочел някоя книга?

 Ами още не съм прочела Двор от мъгла и ярост и заради това се чувствам ужасно. Надявам се скоро да го сторя, наистина. Мина сигурно половин година, а аз още не съм и имам чувството, че съм последната, която не я е чела.

7. Разочарование, надценена или просто лоша: Коя е книгата, която си мислил, че ще харесаш, но не си? Коя е последната книга, която не си довършил?

През лятото исках да прочета Лявата ръка на Бога - оказа се пълно разочарование. Мисля, че е тази последната ми недовършена книга, прочетох я до половината и не виждах нито една причина да продължа до края.

8. Какъв тип истории те влекат? Какви истории избягваш?

Обикновено чета фентъзи и обичам оригиналните неща и мразя клишираното. Много ме влекат мистериите и загадъчността, именно затова обичам трилърите. Чета и романтики, но в повечето случаи исторически, защото рядко се случва да намеря хубав съвременен роман, който да не е с някой клиширан сюжет или да е скучна, или още по-зле - някоя слаба и жалка героиня(дори герои) като в това жалко подобие 50 нюанса.

9. Ако можеше да задължиш президента да прочете една книга, коя би била тя?

Ох... Бих препоръчала нещо, от което да си вземе поука, както и на всички политици, но не се сещам за такова, не чета много такива книги. Малкият принц... да, може и да става, но си го спомням бегло(Странно ли, че ама изобщо не го харесвах като малка? Тази книга просто ме дразнеше, това е, и не намирах никаква логика в нея.).

10. Коя е следващата книга, която планираш да прочетеш?

Красив непознат.

Аз от своя страна ще тагна Юли, Кая и Илияна.

Няма коментари:

Публикуване на коментар