понеделник, 17 октомври 2016 г.

Тайни - Нермин Безмен

Спестети си това и направо прочетете ревюто в GOODREADS!

  Не знаех какво точно да очаквам от тази книга, резюмето загатва за нещо и те подтиква да се чудиш за какво точно става въпрос. Харесва ми закачливия въпрос на гърба на корицата „Търсиш ли минало?“ Мисля, че точно той е написан от издателство Егмонт и звучи много подтикващо и заинтригуващо.
  Още като видях корицата се влюбих в нея, уникална е. Тази ми е една от любимите на Егмонт, защото е толкова красива и сладка, но и някак елегантна заради красивия дневник, перлите, дантелите, цветята... Уникална е просто, няма какво повече да се каже.
  Малко са книгите, които съм чела, чието действие се развива през XX, просто не съм голяма почитателка на този исторически период. Толкова е... неуточнен, междинен, хем е минало, но навлизат и нови неща... просто не харесвам неясностите и предпочитам другите исторически периоди пред този. Но да, чела съм някои книги и тази е една от тях.
  До сега не съм чела турски книги, но това няма нищо общо със самата националност, напротив. Нямам нищо против турските имена, наименования, местности и т.н. дори са ми интересни. Е, за първи път срещам името Хюма и останах заинтригувана как турските имена винаги имат някаква символика. Например нейното име означава райска птица.
  В Тайни деветдесет и петгодишната Хюма умира в съня си и оставя своя дневник на децата и внуците си с желанието си те да го прочетат, но после да ѝ го върнат. Там тя започва своята история и в нея разкрива много неща, за които те дори не са подозирали зад галантната и мила персона на своята майка и баба. Но имам чувството, че тази книга има продължение, не съм напълно сигурна, но това ми се струва като една малка част от историята на Хюма, която е предназначена за ушите на всички, а другата, по-голяма част, е за нейната любима внучка, която най-много прилича на нея - отново Хюма.
"A girl should be two things: classy and fabulous." Instagram
  Тази книга наистина ме... изненада в много отношения. Определено някои неща изобщо не ги очаквах и не мога да кажа дали бях приятно изненадана от това. Аз имам някои малко консервативни виждания относно сексуалните ориентации и трудно приемам различията.
  Малко не ми допадна това, че главите бяха доста дълги, което ме задържа за повече време и някак е по-натоварващо. Предпочитам по-къси, но повечко, иначе ми се струват безкрайни и това смъква оценката ми за една книга.
В края на книгата има една страничка с творбите на авторката, Нермин Безмен и видях, че тя е написала Курт Сеит и Шура. Имаше турски сериал на български „С Русия в сърцето“, който всъщност гледах и това ме заинтригува, че все пак авторката ми е донякъде позната.
  Всъщност тематиката за Първата Световна Война не ми е непозната. В десети клас писах историческо есе за нея на тема „Първата Световна Война - неизбежна, необходима или авантюра“. Обичам историята и точно заради това нямах против да прочета тази книга. Ами Тайни със сигурност е необичайна и различна книга, не е като нещо, което съм чела преди.
  Благодаря на издателство Егмонт за предоставената възможност.

Няма коментари:

Публикуване на коментар