събота, 3 декември 2016 г.

I Am a Reader Book Tag


Доста се чудих дали да направя този таг, но в крайна сметка реших да го оставя за декември, защото през ноември не остана кога. Много благодаря на Юли, че ме тагна.

1. Изберете една дума, която описва това да си читател?

Бягство. Избрах тази дума, защото за мен това е най-вече бягство от реалността. Просто искам поне мислено да потъна изцяло в книгата и да забравя за света около мен. Да забравя когато съм наранена или когато просто не искам да стоя закотвена в реалността.

2. Коя беше първата книга, която ви накара да се влюбите в книгите? 

Първата книга, която сама си купих беше Изборът и много се вълнувах от това. Доста време чаках, уж щеше да ми е подарък... и най-накрая отидох в Хеликона и си я взех. Но много си я обичам, толкова е красива и толкова много ми харесва!

3. Твърда или мека корица? 

Няма спор, че твърдите корици са много красиви и страшно много ми харесват, но при четене не са особено удобни. Особено когато книгата е дебела, което я прави още по-тежка. Но пък за разтварянето им е по-лесно. Само че меките корици са много по-практични, а и евтини, неслучайно повечето книги се правят така.

4. Как четенето промени същността ви?

Четенето ми помогна много да подобря нивото на езика си и да обогатя речника си. Чувствам се по-широко скроена и много по-компетентна от преди. Малко са нещата, за които съм по-щастлива от това, че станах читател. Това е нещо прекрасно, а и книги/книжни носители има от както свят светува. Хората още от дълбока древност не са били глупави и са пазели всички извори и книжни материали, за да съхранят историята си, но те са и източник на познание. Хората изпаднали в своята душевна пустота не могат да разберат и оценят какво богатство са книгите и колко много губят като не четат.

5. Коя книга четете, когато имате нужда да се чувствате комфортно?

Определено не разполагам с лукса да си препрочитам някоя книга. Та аз вече имам по-малко време да чета и останалите книги, а вече прочетени... ноуп.


6. Кой беше човекът, който ви показа светът на книгите? 

Ами и аз като Юли преди да заспя майка ми ми четеше книжки. Всяка вечер я карах да ми чете дори да бях чувала историите стотици пъти. Особено една, която научих наизуст и все още помня, направо накарах майка ми да ѝ втръсне от нея. Определено тя ме е въвела в света на книгите, въпреки че сега не разбирам защо е толкова против, че чета. Тя е започнала да ми говори и чете от както съм се родила, както се казва „с нейните камъни по нейната глава“, но в случая е в добрия смисъл според мен.


7. Опиши идеалното си място за четене.

Май ми се случва да чета предимно от компютъра. Нямам четец, за което много съжалявам понеже искам, но да убедя нашите да ми вземат... шанса не просто клони към нула, той Е нулев. Иначе обичам да чета на дивана на облегалката, там ми е удобно и си е моето място за четене.

8. Коя книга промени начина, по който гледате света?

 Не мога да посоча една конкретна книга. Всяка една, която съм чела ми е оказала някакво влияние по различен начин. Няма как да кажа една като поставя всички под общ знаменател с един критерий, невъзможно е. Чела съм фентъзи, романтики, трилъри... както и частично от други жанрове и те сами по себе си носят различни неща. Фентъзито, например, ме отвори за света и всякакви невероятни, невъзможни, фантастични неща. Трилърите, от друга страна, карат ума ми да мисли и да разсъждава повече. Също и си обогатих немалко общата култура и познанията в най-различни сфери, а аз винаги приветствам новите знания.

Ами понеже тага стана доста популярен и май всички или поне почти всички са го правили... не знам кого да тагна. Така че всеки да се чувства свободен да го направи!

Няма коментари:

Публикуване на коментар