сряда, 22 март 2017 г.

Reader Problems Tag

Мисля, че не съм правила този таг след като проверих в блога си. Е, един допълнителен пост за месец март тъй като мен хич не ме бива в празните постове. Просто не ми се получава 1) не мога да се наканя и 2) нямам идеи. О, и благодаря на Юли за тага.

1. Имаш 20 000 книги в списъка ти за четене. Как избираш коя да прочетеш?

Обикновено го правя на интуиция и желание, досущ като прическите сутрин. Каквото ми дойде отвътре това правя, така си и избирам книгите. Каквото ми се чете на момента, не ме бива да спазвам стриктни планове, не обичам ограниченията и точните граници.

2. Прочел си половината книга, но тя не те завладява. Дочиташ я или я оставяш?

Май я дочитам, но с огромно нежелание и по-скоро чета през редовете - тя вече ме е изгубила и няма как да промени впечатленията ми от тук нататък. Колкото и да е странно, гузно ми е да я зарежа доникъде, но ми се е случвало да го направя като разбера за какво става въпрос и че няма на къде повече да я изтърпя.

3. Идва краят на годината и ти си твърде близо и същевременно много далеч от предизвикателството ти в Goodreads. Опитваш ли се да го изпълниш и ако да, как?

Не се „мъча“ да го изпълня. Чета си колкото чета, по-малко, точно или пък повече какво значение има? По-миналата година прочетох 70/100, миналата 121/100, така че за мен като цяло това са само едни цифри. Истината е, че от време на време ме хваща мързел, пък и за допълнение имам прекалено много задачи за правене и то по задължение. Просто на даскалите сега им хрумна да си придават важностите точно накрая на 12 клас както и да раздават проекти, ама защо не, не е като да трябва да се подготвяме за изпити и за матури, не. *иронията си личи от километри и както казва класната, не е очебийна, направо си е очеизвадна*

4. Кориците на любимата ти поредица не си пасват. Как се справяш?

Напълно съм съгласна с Юли. Най-важното е да ги имам, пък че не си пасват изобщо не е и проблем даже, нали ги имам - на кого му пука дали са с цветовете на дъгата или само един?

5. Всичките ти приятели харесват дадена книга, освен теб. Как се справяш със ситуацията?

Ами добре, нека си харесват. Аз си имам свое мнение, уважавам това на останалите и не им се бъркам и естествено очаквам обратното. На мен като не ми харесва няма да я чета, не съм длъжна. Нито пък ще карам някой да чете нещо, което на мен ми харесва. Всеки си има вкусове и предпочитания, ние сме индивидуални все пак.

6. Четеш книга на обществено място и си на път да се разплачеш. Какво правиш?

Аз обикновено имам желязно самообладание когато става да разкривам нещо от себе си. Мога да се чувствам безкрайно ужасно, но да не покажа никакъв признак и бих се сдържала, както винаги, когато съм на път да се пречупя пред хора. Аз... не мога да изразявам истинските си чувства и емоции пред хората когато са тъжни. Но и много рядко ми се случва да се разплача на книга и то защото смятам, че главния герой(очевидно мъжа) е твърде секси, за да умре. Мда, това е моята логика.

7. Следващата книга от любимата ти поредица току-що е излязла, но ти си забравил какво се е случило в предишните книги. Какво ще направиш? Препрочиташ книгите, търсиш ревюта на тях или направо преминаваш към новоизлязлата книга?

Правя абсолютно същото като Юли. За какво да си губя времето в препрочитане и т.н. като мога да прочета направо новоизлязлата и така пак ще си припомня какво е било. Така де, информацията си я имам, но е съхранена някъде из ума ми и в подходящия момент тя ще си се върне.

8. Не искаш да даваш книгите си на никого. Как любезно казваш "не" на хората, когато попитат?

*Съчувствам ти, Юли.*
Принципно не обичам да заемам, защото мразя да си искам нещото обратно. А книгите ми за мен са скъпоценни и да ги дам на някого? Абсурд! Само като си представя какво бедствие са някои хора и как могат да съсипят горката ми книжка ми става лошо.

9. Последният месец си започнал и оставил 5 книги. Какво правиш, за да се пребориш с тази ситуация?

Обикновено ако не ѝ е дошло времето на тази книга, изобщо не я започвам. Ако не ми дойде отвътре няма смисъл да се насиля да я чета, по-скоро ще се получи обратния ефект и аз повече няма да имам желание и ще съм лежерна отколкото да я прочета. Пък и никога не почвам няколко книги наведнъж, не съм Наполеон и не смятам да се правя на него.

10. Има страшно много нови книги, които искаш да прочетеш, но колко от тях реално си купуваш?

Ако си ги купувах всичките щях да фалирам. Няма как да си закупя дори половината от книгите, които бих искала. Старая се да си взема поне тези, които наистина много искам и обикновено от поредици, защото мразя да са ми прекъснати ама...

11. Купуваш си много книги, които от страшно много време искаш да прочетеш и нямаш търпение да ги започнеш. Колко време стоят в библиотеката ти преди да ги прочетеш?

Отговорът е: де да можех да си купя. По-скоро си тегля. Като ми допадне нещо и го тегля, но може да мине ужасно много време докато го прочета или пък много малко. Например с Проклятието на МакЛийн, онзи ден ги видях, изтеглих ги и веднага започнах да ги чета. Като цяло май съм в двете крайности.

Тагвам Kristina Sekuloska.

Няма коментари:

Публикуване на коментар