неделя, 6 август 2017 г.

Прелестни създания - Ками Гарсия, Маргарет Стоъл

   КНИГА ПЪРВА ОТ „ХРОНИКИ НА ЧАРОДЕЙЦИТЕ“

  Книжният ми застой (за което ще говоря в друг пост) премина съвсем внезапно когато онзи ден случайно попаднах на филма Прелестни създания. Всъщност си лакирах ноктите и телевизора просто си вървеше и така се оказа, че ми стана интересно и изгледах филма. После като го потърсих в Интернет разбрах, че това е книга, дори цяла поредица и ми се прииска веднага да започна да чета, но беше твърде късно(а определено прекалявам със стоенето вечер и спя страшно до късно). Но на следващия ден веднага започнах да чета, определено можеше да не протакам книгата цяла седмица, но все изникваха разни неща през деня и просто не можех да си наложа да чета.
  Харесвам корицата, подхожда на града, на Рейвънуд... на Лена. Мрачно, мистериозно и някак готик - така си определях и книгата. Много харесвам българското заглавие, избрали са толкова открояващ се превод на beautiful, не са се спрели на първия и най-често срещан красив, а прелестен, което сякаш създава атмосфера за самата книга и заради това още повече ми харесва.
  Гатлин е провинциално градче, разположено в Юга. От тези, които сякаш са откъснати от останалата част от света и си живеят в своето ограничение и нежелание за навлизане на нещо от външния свят(или поне възрастните, ама сериозно, старото поколение винаги е толкова резервирано към нещо различно, че чак е вбесяващо, защото си въобразяват, че могат да контролират развиващия се свят!). Тук всичко се върти около Гражданската война и един невзрачен успех на Юга срещу Севера. Не съм запозната особено с историята на САЩ (падам си по Европа, по специално Великобритания, което май доста ми личи) и още по-малко съм се интересувала от точно тази война, но съм напълно наясно за това неразбирателство, което е имало между двете части на САЩ, едновременно създавайки граница и между двете прослойки на бедни и богати. Абсолютно логично е в толкова малък и затворен град всеки да знае всичко за всеки и появата на новото момиче в града бързо става най-разпространената клюка.
  Лена Дюшан не е просто новото момиче в града и в гимназията, тя е различна не само, защото е аутсайдера, но и заради чичо си, „особнякът“ на Гатлин. Естествено, мразейки всички различни, хората осъждат Макон Рейвънуд като прокажен и всеки страни от дома му. Появата на племенницата му е повод за клюки и странене и от нея. Никой в гимназията не желае дори да се доближи до нея, защото тя не е част от тяхното „подбрано“ общество. Е, освен Итън Уейт, който всячески прави обратното. Той копнее да се махне от това забравено от бога място и да отиде в колеж - без значение къде и какво ще прави, стига да е далеч от тук. Появата на Лена, обаче, може да промени всичко.
  Това е фентъзи поредица пропита с много мистерия и тайни. Всеки крие нещо и е трудно да знаеш истината когато заради нечии схванати убеждения тя е „изтрита“ от историята. Харесвам идеята за съществуване на други същества сред хората, винаги ме е интригувало. А точно на място като Гатлин може да се окаже, че има такива (нещо като Мистик Фолс, самото място предполага съществуването им).
  За първи път ми се случва да чета точно такъв тип книга от гледната точка на момче (на Итън). По-различно е и не е с каквото обикновено съм свикнала, а аз обичам да опитвам нещо ново. Прелестни създания беше именно това. Разказано е по увлекателен начин и много добре е пресъздадено и настоящето, и спомените.
  Факт е, че има много разминавания между филма и книгата (каква изненада!) та дори се обърках, не е редно да променят факти от сюжета, това според мен съвсем минава границата. Като това да променят рождения ден на Лена от 11-ти февруари на 21-ви декември, грешката е груба. Може би ще напиша в отделен пост за филмите по книги, за да не се разпростирам тук.
  Споменах рождения ден на Лена, защото той е доста важно събитие. На шестнадесетия си рожден ден е повратна точка за момичето с чародейни сили и от него зависи същността ѝ. Планът е съвсем ясен - трябва да бъде пазена от роднините си и да внимава до рождения си ден. Само че Итън не влиза в този план и всичко се променя. Между двама им има необичайна връзка, по-силна от всичко друго и никой чародей не може да си го обясни. Тяхното привличане може да се окаже опасно и за двама им, но нито Лена, нито Итън могат да устоят и са решени да разберат на какво се дължи това. Почти сигурна съм, че у Итън има нещо... необикновено, може би съм чела доста книги, не знам, но с нетърпение очаквам да разбера до колко са верни или не предположенията ми.
  В тази книга е замесено древно проклятие, чародейски род и разбира се, борбата между доброто и злото, това май си е запазена марка, а? Не всичко е такова каквото изглежда... буквално. Ако търсите нещо мистериозно и любовна история изпълнена с трудности на фона на едно готическо фентъзи - Хроники на чародейците е точният избор, препоръчвам ви тази поредица.

Няма коментари:

Публикуване на коментар